Naša umjetnička filozofija, ciljevi i praksa Plan i program Walfdorfske škole zasniva se na umjetničkom planu. Traži uključivanje djeteta u razvoju i njegovu ili njezinu mogućnost razmišljanja/prosuđivanja, osjećanja i razvijanje stvaranja. ( Uključuje dijete u razvoju i njegovu sposobnost prosuđivanja, empatije i stvaranja). Učitelji nastoje prožeti raznolik i bogat program, u kojemu pristupaju u skladu sa stupnjevima dječjeg razvoja, glazbom i umjetnošću, pokretima (plesom) i istinskom povezanošću onoga što zaista znači biti ljudsko biće koje živi koje je odgovorno i aktivno na zemlji. Od prvog do osmog razreda djeca izrađuju vlastite knjige za svaki predmet koji uče. Posebna je pažnja posvećena ilustracijama, krasopisu i umjetničkom izgledu svake stranice bilo da je riječ o abecedi koja se uči u prvom razredu ili organskoj kemiji u osmom razredu. Vrhunac za neku od djece predstavlja izrada pojedinačne obojane(umne) mape, pisanje kaligrafije u učenju Srednjeg vijeka ili sjenčanje predivnih geometrijskih oblika. OSOBINA BOJE: SLIKARSTVO Dječji je svijet pun djelovanja i boja. Od prvoga do trećeg razreda , slikanje sa vodenim bojama znači upoznavanje djeteta sa kvalitetom i osobinom boje. Počinjemo sa doživljajem svakom od primarnih boja: crvena, plava i žuta. Područje duboke sočne boje prelijeva se u tanki veo prozračne boje na mokrome papiru. Nakon predstavljanja, učitelj dovodi u vezu jednu sa drugom bojom kroz priču. Može ispričati priču o danu kada je bučna crvena uletjela u prostoriju, žuta pobjegla iza ugla, a plava se tiho otklizala ispod stola. Djeca gledaju, dok učitelj samo sa bojama crta priču,. Nakon toga svako dijete ponovno predstavlja priču na svome papiru. U trećem razredu jednostavne figure i forme, koje su van nastavne lekcije, uključene su u slikanje. Dok djeca na satu uče kako sagraditi dom u skladu sa prirodom, njihove slike i crteži uključeni su u iste teme. Tijekom proučavanja studije životinje u četvrtom razredu, učitelj pronalazi izvrsnu priliku za ukazivanje na smeđe nijanse, zagasite i sive tonove u prirodi. Slikanje vodenim bojama nastavlja se do osmoga razreda, uče se nove tehnike što uključuje i slikanje na rastegnutom suhom papiru sa lazurama za građenje oblika i boja. TEHNIKA IZGRAĐIVANJA: CRTANJE Crtanje počinje u prvom razredu sa masnim bojicama. Krede u boji u bloku koriste se za stvaranje ispranog izgleda površine dok se krede u štapićima koriste za izvlačenje linija crteža. Pisanje obično počinje sa tankim drvenim bojicama, kako djeca postaju starija , pišu sa nalivperom. Tanje olovke, sa bogatom, gušćom bojom koriste za izradu zadivljujućih ilustracija i crteža da izraze svoj rukopis. U šestom razredu počinje rad sa ugljenom i crtanje jednostavnih trodimenzionalnih oblika. U sedmom razredu kroz povijesno razdoblje renesanse, proučava se čovjekova promjena pogleda na svijet a time i tehnika crtanja perspektive Crtanje portreta u osmom razredu nadopunjava se sa proučavanjem poznatih povijesnih osoba. PRETVARANJE U OBLIK: SKULPTURA Kroz osnovnoškolsko obrazovanje, djeca rade i na oblikovanju oblika. U nižim razredima, masne bojice su oblikovane u raznim oblicima, krase ih likovi iz raznih priča i basna. Na oduševljenje starije djece, materijali za modeliranje, glina i plastelin, su korišteni za oblikovanje motiva poput kuće, životinja, biljaka i skulpture slobodnih formi. Skulpture slobodne forme mogu proizaći iz razgovora. Kako razgovaramo jedan sa drugima, kako i na koji način slušamo i kako se bavimo sa drugima? Učitelj će koristiti umjetnost kako bi uputio na društveno ozračje u učionici. Kroz crteže, otkriva emotivne, hrabre i suosjećajne učenike. Zahvaljujući privilegijama koje umjetnost pruža djeci i koristeći umjetnost u svakom aspektu našega plana i programa, Waldorf pomaže djeci da postanu neovisne društvene osviještene individue sposobne za zdrav, produktivan i kreativan život. (http://www.eugenewaldorf.org/programs/curriculum/art)